Öppet hus på Tenhult

Idag så var det öppet hus på Tenhult. Vi åkte runt till alla olika avdelningar eller vad man nu ska säga.. Först var vi på lantbruk, där var det en helt nyfödd kalv som inte ens var torr än! Så söt! ♥
Sen åkte vi till Djurvård om jag inte minns helt fel. Där var det jättekul och intressant. Det fanns jättesöta kaninungar som vi fick hålla i, dom var bara 5 veckor! Sen fanns det ju ormar, marsvin, kaniner, massa kryp, fiskar, ödlor, grodor, hönor, getter, fåglar och hundar mm! Det var mysigt. Sen gick vi till trädgård som var brevid djurvård. Där fick vi kolla i lite olika växthus och så. Sen åkte vi ju till häst ♥ :)
Och oj vilket ridhus! Så stort! Sen var det ett jättefint stall och mysigt runt omkring och så. Dit kan jag nog tänka mig att ta dit Shibban ;). Sen fick vi kolla på internatet också.
Om det nu blir Tenhult så kommer det bli svårt att välja mellan Djurvård och Häst..
 

Nyfödda kalven ♥


andra kalvar..

Söt chinchilla ♥




Och när det var slut så åkte vi in till stan och köpte mat till hästarna. Jag fick även med mig lite annat hem också!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevlig helg ♥

2011-10-22 @ 16:55:41
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0