Stalldag! ♥

Hejhej!

I förmiddags, vid 11 ungefär, gick jag ut till stallet och så tog jag och mamma in alla hästarna. Jag borstade Shibban och mamma borstade Judy. Sen kom Gunilla (grannen) ut till stallet och borstade på sin häst. Jag tog ut Shibban i träns och ledde henne lite på gårdsplanen. Sen blev jag så sugen på att hoppa upp så jag skrittade barbacka utanför stallet några varv. Hon har ju inte ridits på någr veckor nu, men oj vad lugn och snäll hon var! Ibland fick hon för sig att försöka gå in i stallet men inte mer.

Efter det så släppte vi ut dom andra hästarna först så att Shibban fick öva på att vara själv i stallet. Det gick ganska bra. Sen så lät jag Shibban gå och beta utanför hagen längre ifrån Judy och Ella, jag gick också upp med henne på en grusväg brevid hagen och vände några gånger.

Efter maten nu ska jag gå ut och putsa träns, mocka och allt det där. Imorgon ska jag rida igen. Mysigt ♥

Pusshej :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0